seyhan.net - Günde iki fincan kahve için

Stockholm'deki Karolinska Enstitüsü'nde yapılan araştırmada 1960-2011 arasında, 500 bine yakın kişinin verilerini kaynakalarak yapılan sekiz araştırmanın sonuçları değerlendirildi Sonuçları "AmericanJournal ofEpidemiology"de yayınlanan araştırmaya göre günde iki fincan kahve içmek, inme riskini yüzde 14, üç ya da dört fincan kahve tüketimi ise riskiyüzde 17 azaltıyor

Daha önce yapılan araştırmalarda da kahvenin "kolesteroldüşürücü" niteliği olduğu ve ağrı kesicilerin etkisini artırarak çekilen acıyı azalttığı ortaya çıkmıştı Uzmanlar, nefes açtığı ve kemikleri güçlendirdiği debilinen kahvenin fazla tüketilmemesi konusunda da uyarıda bulunuyorlarÖzellikle yaşlılar, 2 fincandan sonra kahve tüketimi konusunda dikkatli olmak zorundalar